Podróż za 2 uśmiechy

Z DZIECKIEM DO TRÓJMIEJSKIEGO MUZEUM CZ.IV - GDAŃSK
napisano: 28 lipca 2016
kategoria: Autobusem po Trójmieście
  Choć trochę to trwało, jest. Ostatni wpis z cyklu trójmiejskie muzea. Do tej pory ukazały się: mini poradnik jak zwiedzać z dziećmi muzea; gdyńskie i sopockie muzea, teraz zabieram Was do Gdańska. Ten wpis także będzie krótszy niż pierwotnie zakładałam, zawierać będzie on jednak na tyle konkretne informacje, by Was zainspirować, podpowiedzieć gdzie warto zajrzeć z dzieckiem nie tylko w wakacje.  I przypominam, że to wcale nie będzie wpis stworzony przez przewodnika po Trójmieście. To będzie wpis stworzony przez kobietę, która jest Mamą trzech córek, kocha zwiedzać, otaczać się pięknymi przedmiotami i kolorować sobie życie w możliwie łatwy, najprostszy, choć nieoczywisty sposób. I do tego wciąga w to własne dzieciaki.   GDAŃSK - to niezwykłe mieszkać w Trójmieście. Mieszkając w Gdyni na co dzień u stóp mamy nowoczesne, portowe miasto, na pstryknięcie trochę szaleństwa i romantyzmu w Sopocie, a gdy tylko przychodzi nam ochota na długą, wielką historię, stare mury, legendy, kościoły, sztukę dawną, piękne wnętrza, fantastyczne kamienice czy niezwykłe życiorysy niezwykłych ludzi to jedziemy do Gdańska.    Muzea, które lubimy odwiedza...
Gdzie w Gdańsku najlepiej się powspinać?
napisano: 07 sierpnia 2015
kategoria: Autobusem po Trójmieście
Stoi sobie. Taka ogromna. Piękna i dumna. I ma powody. Jest największą gotycką ceglaną świątynią na świecie.  Spogląda na miasto Gdańsk z góry. Trochę zaspane jesienią i zimą, wiosną budzące się do życia, latem gorące i gwarne. Wsłuchuje się w głosy zachwytu, ochy i achy wznoszone w jednym czy drugim jej „kącie”. Na pojedyncze głosy znudzenia odwiedzających pewnie nie zwraca uwagi. Uszanuje głęboko się modlących. Rozgniewa się czasem na turystę w podkoszulku, z lodami, dzwoniącym telefonem czy błyskającą lampą w aparacie fotograficznym tu i tam. Z pewnością zaś przymyka oko na płaczące dzieci. Cieszy się z każdej jednej osoby przekraczającej jej progi. Tak już od wieków. Najpierw budowla, świątynia, od 1965 bazylika mniejsza, od 1986 roku konkatedra. Potrzebujecie jeszcze trochę cyfr? Proszę. Podobno ma 105,5 m długości, 66 m szerokości (w transepcie) i 30 m wysokości od posadzki do sklepienia. Jakby jeszcze było mało budowana była przez 159 lat, jej sklepienie wsparte jest na 27 masywnych filarach, olbrzymich okien jest aż 37, a największe z nich ozdobione jest witrażem i posiada powierzchnię 127 m2. W środku może zmieścić się aż 20 tysięcy osób (lub jak podają inne źr&oac...
Uphagen znów zamieszkał w kamienicy przy Długiej 12
napisano: 07 listopada 2014
kategoria: Autobusem po Trójmieście
Frajdowicze! Mam dla Was chwilkę spóźnioną fotorelację z wydarzenia, jakie miało miejsce w jeden z ostatnich weekendów. O tym , że zamierzam z moimi dziećmi w tym uczestniczyć pisałam Wam TU. O tym co to dokładnie za wydarzenie pisano TU. Ja i moje 3 córki (8,5; 7 i prawie 2 lata) tym razem zostałyśmy przywiezione autem przez naszego rodzynka na Drogę Królewską, by zobaczyć jak Jan Uphagen ponownie wprowadza się do kamienicy przy ulicy Długiej 12. Muzeum Dom Uphagena absolutnie uwielbiamy, bywamy tam przynajmniej raz w sezonie ( i jeszcze przynajmniej raz po sezonie), więc nie mogłyśmy tego przegapić. Pomimo, że było potwornie zimno i dość wietrznie humory nam dopisywały. Dzielnie robiłyśmy za eskortę Jana i jego żony Abigail spod Starego Domu Ławy przy Długim Targu 45, wsłuchując się w fantastyczną muzykę wydobywającą się z carillonu im. Jana Pawła II w Ratuszu Głównego Miasta, aż do kamienicy przy Długiej 12.   Na miejscu wzięłyśmy udział w części atrakcji. Było uroczyste przemówienie Jana Uphagena i ciekawa aukcja. Jak sie domyślacie dla mojej najmłodzej córeczki to nie było szczególnie interesujące, więc wybrałam się z nią na indywidulane zwiedzanie "salon...
Rozstrzygnięcie konkursu Blog of Gdańsk 2014 Czytelników
napisano: 26 października 2014
kategoria: Cekinada
Frajdowicze!    Wrażenia na gorąco! Wskoczyłam dziś w elegancką sukienkę, koleżanka Ania Lipska Bucholc z Sekrety Cery zrobiła mi piękny, wieczorowy makijaż. Wiecie, uroczysta gala w Teatrze Szekspirowskim zobowiązuje. Przybyłam na miejsce podekscytowana i dość przejęta. A tu? Niezwykle luźna atmosfera! Rozbawieni, trochę już zmęczeni i zdecydowanie wyluzowani ludzie: blogerzy i gospodarze wydarzenia. Uroczysta gala była ekspresowa. Nagrody raz dwa wręczone, podziękowania zapowiedziane jako długie okazały się bardzo krótkie. Szybko, treściwie, na temat i ...całkiem inspirująco. Na koniec wspólne zdjęcie. Nie mogę zapomnieć o niezwykłej niespodziance, jaką było otwarcie dachu Teatru Szekspirowskiego, który absolutnie mnie oczarował. Nowością, wdziękiem, zapachem (dla mnie zmysł węchu odgrywa istotną rolę w życiu) i blaskiem!   Wróciłam do domu bardzo zadowolona. Bez nagrody, ale za to z nową, dobrą energią. Przeglądając internet w kolejce SKM zobaczyłam wyniki głosowania. Są świetne! Frajdowicze, bardzo dziękuję za głosy, zobaczcie jak ich dużo TU! Jestem z siebie dumna i dużo silniejsza, by działać dalej.   Tytuł Blog of Gdańsk 2014 Czytelników zdobył blog P...
Blog Forum Gdańsk 2014 - ogłoszenie wyników konkursu Blog of Gdańsk 2014 Czytelników
napisano: 25 października 2014
kategoria: Cekinada
Frajdowicze! Chcę Wam przypomnieć, że to właśnie dziś rozstrzygnie się, który blog zdobędzie statuetkę Blog of Gdańsk 2014 Czytelników. O godzinie 17.00 w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku podczas uroczystej Gali zostaną ogłoszone wyniki. Nigdy jeszcze nie uczestniczyłam w Blog Forum Gdańsk. Jestem ogromnie ciekawa werdyktów, atmosfery, ludzi. Kto wie, może się okaże, że jeszcze parę innych osób doceniło moją dotychczasową pracę?   Chcę Wam powiedzieć, że ogromnie cieszę się z samego faktu, że Frajda (moja czwarta wspaniała córka ) została zakwalifikowana do tego konkursu. Bardzo dziękuję wszystkim tym , którzy zechcieli podjąć wysiłek i oddać na mnie swój głos, ale najbardziej dziękuję Wam wszystkim kochani Frajdowicze za to, że jesteście ze mną, wspieracie, dodajecie energii do dalszego działania i że podróżujecie, często zamieniając auto na autobus. Trzymajcie kciuki! Jest jeszcze coś z czego ogromnie się cieszę. Jako fanka teatru mam wielką radość z tego, że właśnie dziś zobaczę po raz pierwszy Teatr Szekspirowski. I jeszcze coś. Możecie oglądać mnie na żywo TU.Cóz, ja zrobię obiad dla dzieci, pomogę im w lekcjach i za parę chwil ciekawa,...
ZAGŁOSUJ NA FRAJDĘ
napisano: 30 wrzesinia 2014
kategoria: Cekinada
Frajdowicze! Ogromnie się cieszę, bo mój blog zakwalifikował się do konkursu Blog of Gdańsk 2014 Czytelników. W związku z tym zwracam się do Was z wielką prośbą. Jeśli podoba się Wam to co dla Was piszę, jeśli jest to dla Was inspiracja, jeśli po prostu lubicie Frajdę kliknijcie na stronę TU i oddajcie głos na Waszego ulubionego bloga Frajda nad morzem. Bardzo dziękuję za każdy oddany głos i za to, że jesteście ze mną.    Pozdrawiam i ściskam, Dana!...
Z biletem metropolitalnym do Parku Oruńskiego i na Jarmark Dominikański w jeden dzień
napisano: 06 sierpnia 2014
kategoria: Autobusem po Trójmieście
Dwa dni temu odbyłyśmy bardzo przyjemną wycieczkę. Wybrałyśmy się do Parku Oruńskiego i na Jarmark Dominikański. Zdawałoby się, że z trójką dzieci i w dodatku komunikacją miejską to bardzo ambitny plan, ale „w praniu” okazało się, że to zupełnie "bułka z masłem". Wiedząc, że będziemy przekraczać granice strefowe i korzystać z różnych przewoźników wcześniej wszystko zaplanowałam i zakupiłam bilety metropolitalne umożliwiające wygodniejszą i trochę tańszą podróż autobusem ZKM Gdynia, kolejką SKM i autobusem ZTM Gdańsk. Bilet normalny kosztował 20 zł, bilet ulgowy 10 zł. To bilety całodobowe, które po skasowaniu w pierwszym środku komunikacji obowiązują na cały przejazd. Jak się potem okazało bardzo nam się te bilety przydały. Gdy wracałyśmy z Gdańska, okazało się, że kolejki SKM szwankują, więc bez zastanowienia wsiadłyśmy w tramwaj linii 12, pojechałyśmy nim do Gdańska Oliwy, a tam wsiadłyśmy w autobus 171, by dojechać nim na Dąbrowę. Ależ to była świetna przygoda! Uwaga! Nie wszędzie zakupicie takie bilety. Ja dostałam je na osiedlowej poczcie. W kioskach często ich brak. Sprawdźcie ich dostępność w najbliższych punktach miejsca zamieszkania. Wszelkie ...
...cd. Piechotą z Brzeźna do Sopotu. Bo tak najbardziej lubimy!
napisano: 12 lipca 2014
kategoria: Autobusem po Trójmieście
A jak zakończyła się nasza wyprawa? Po pierwsze popędziłyśmy po lemoniadę. Byłyśmy bardzo spragnione. Niestety mobilna lemoniada nam odjechała… a taką miałyśmy na nią ochotę. Uznałam, że skoro jesteśmy w takich ciekawych okolicznościach przyrody to warto to wykorzystać i udać się piechotą z Brzeźna do Sopotu, wędrując w wielu miejscach przyjemnie zacienioną promenadą wzdłuż morza. Taka wycieczka to wycieczka marzenie i jest ona możliwa tylko wtedy, kiedy zostawimy auto w domu i ruszymy w drogę komunikacją miejską. Zobaczcie jak nam się to fajnie udało. Mam nadzieję, że Was przekonam do takich wojaży.  Po pierwsze musicie przyjąć do wiadomości, że dzieci nie są ani z porcelany ani ze szkła, tylko raczej ze stali albo może z gumy, dodatkowo z możliwością regeneracji organizmu w ciągu kilku minut. Niejednokrotnie się o tym przekonałam i wiem, że nam rodzicom zawsze wydaje się , że dzieci nie są w stanie dokonać wielu rzeczy po czym rzeczywistość okazuje się zupełnie inna. A dzieciaki są zdolne, mądre, wytrwałe, dzielne, bystre i fajne! Wymagajmy więc od nich więcej.  Oto jak dziewczynkom udał się spacer. Najmłodsza smacznie zasnęła w wózku. Kiedy tak kolorowo śniła na świeżym powiet...