Podróż za 2 uśmiechy

Wpadnij na klocki do InfoBoxu
napisano: 24 listopada 2015
kategoria: Autobusem po Trójmieście
Za oknem coraz zimniej, coraz ciemniej, coraz bardziej ponuro. Do świąt Bożego Narodzenia jeszcze trochę czasu, trzeba więc sobie jakoś kolorować życie. Nie macie pomysłu jak to zrobić? No to coś Wam podpowiem. Wpadnijcie z dzieckiem na klocki do Gdynia InfoBox. I nie tylko na klocki. Także na pogawędkę i po książkę do księgarni Chimera, po pyszne drożdżówki do Chwila Moment, po bilet na spektakl dla dzieci do CultureBoxu i po piękny widok na Panoramium. I pomyśleć, że to wszystko w 65 kontenerach. Gdynia InfoBox dla mnie i dla moich dzieci na dobre już wpisał się w miejski krajobraz gdyński i trudno nam sobie wyobrazić miasto bez niego. Jesteśmy tam bardzo często. To, że znajduje się w samym sercu Gdyni i to w dodatku przy przystanku trolejbusowym sprawia, że albo jest on naszym początkiem lub końcem wycieczki, albo wpadamy tam w trakcie szalonego pędu po różne inne sprawunki. Lubimy tam wejść, przysiąść, odpocząć, pobawić się klockami, obejrzeć podświetlaną makietę miasta Gdyni, zobaczyć co nowego w gdyńskich inwestycjach.  Czasem zaglądamy na piętro, by obejrzeć kolejną wystawę zdjęć czy rysunków albo uczestniczymy w warsztatach. O wszelkich miejskich nowinkach informują także Paweł, Mar...
Podróż za 2 uśmiechy w Gdynia InfoBox
napisano: 17 listopada 2015
kategoria: Autobusem po Trójmieście
  Miło mi Was poinformować, że wystawa zdjęć akcji Podróż za 2 uśmiechy już w najbliższą niedzielę zostanie przeniesiona do Gdynia InfoBox. Będziecie mogli ją oglądać od 23 do 29 listopada. Serdecznie zapraszam! Podróż za 2 uśmiechy to akcja społeczna zainicjowana przeze mnie, mająca na celu wypromowanie idei biletów rodzinnych i częstszego podróżowania komunikacją miejską przez rodziny z dziećmi. Akcja trwała przez całe wakacje 2014 roku. W tym czasie rodzice uwieczniali na zdjęciach swoje podróże autobusami, tramwajami, trolejbusami czy kolejką SKM. W akcji wzięło udział 20 rodzin. Dzięki nim na blogu Frajda nad morzem powstała historia ich podróży, w której głównymi bohaterami są mali mieszkańcy Trójmiasta i okolic. W maju tego roku miał miejsce wernisaż wystawy zdjęć akcji Podróż za 2 uśmiechy. Pierwsza część galerii to wyżej wspomniane zdjęcia projektu. Drugą cześć stanowią zdjęcia wykonane przez profesjonalnego fotografa – Zbyszka Kopyścia z Foto21. Tu w roli głównej wystąpiła trójmiejska komunikacja miejska, a z nią ja i moje dzieci. Wystawa zyskała charakter wędrującej. Do tej pory można było ją zobaczyć w klub...
Droga Gdynio! Mamy dla Ciebie niezwykły prezent!
napisano: 10 lutego 2015
kategoria: Cekinada
  Droga Gdynio. Ja, moje trzy córeczki i nawet mój mąż, który pochodzi z Olsztyna, bardzo cieszymy się , że jesteśmy Twoimi mieszkańcami. Dziś jest Twoje wielkie Święto. Obchodzisz 89 urodziny. Z tej okazji chcemy Ci podarować niezwykły prezent.   Moje córka, wspaniała 9-letnia istostka napisała w szkole wypracowanie pod tytułem Moje Miasto Gdynia. Obie postanowiłysmy w tym szczególnym dniu podzielić się nim z Tobą. Wszystkiego najlepszego!           ...Moja mama nazywa się Danuta Ślipy. Zabiera mnie i moje siostry na różne wycieczki po Gdyni.  Opowiem teraz o miejscach, które najbardziej mi się podobały.  Pewnego ranka pojechałam na wycieczkę. Okazało się, że dojechałam do muzeum. Można było tam oglądać jak ludzie mieszkali w bunkrach*. Najbardziej podobało mi się to, że mogłam to zobaczyć. Nigdy nie widziałam jak się żyje w takim miejscu. Gdybym tam nie pojechała pewnie długo bym tego nie wiedziała. I z  tego wynika, że muzea są bardzo potrzebne. A Gdynia je ma. Kiedy przechodzę koło InfoBox nie mogę się oprzeć, żeby tam wejść. Informacje są bardzo przydatne, gdyby nie miało się do nich dopływu, to b...
Ferie Inspiracje - Zegary, plaża, morze, F.Minga i Gdynia InfoBox
napisano: 29 stycznia 2014
kategoria: Autobusem po Trójmieście
Dziś miałyśmy w planie wybrać się do Muzeum Bursztynu w Gdańsku, ale gdy rano za oknem zobaczyłyśmy prószący śnieg i -10 na termometrze zrezygnowałyśmy z dłuższej eskapady (autobus + kolejka SKM) na rzecz wypadu jednym trolejbusem do Gdyni. I choć było nam trochę żal, bo Gdańsk bardzo lubimy to muzeum nam chyba nie ucieknie.  Z pewnością wkrótce się tam wybierzemy. Szybko zmieniłyśmy plany. Pomyślałyśmy, by wybrać się do Muzeum Miasta Gdyni, by zobaczyć wystawę zegarów zatytułowaną „Co krokodyl ma w brzuchu”. Gdzieś około 9 rano za oknem pojawiło się nawet trochę słońca, co nastroiło nas pozytywnie. Około 11.00 ruszyłyśmy (mama, prawie ośmiolatka, sześciolatka i najmłodsza roczna smerfetka) z Dąbrowy do centrum Gdyni trolejbusem nr 24. Będąc już w Śródmieściu pomyślałam, by przed oglądaniem wystawy udać się jeszcze na krótki spacer na Skwer Kościuszki, pod fontannę. Najmłodsza córcia zasnęła i chcąc, by trochę pospała, przegoniłam starsze córy na świeżym powietrzu. Było dość zabawnie. Wiało, prószyło śniegiem. Jedna narzekała na ziąb, druga zabrawszy parasol z domu wciąż bardzo chciała odfrunąć, a trzecia smacznie śpiąc w w&...
Gdynia Design Days
napisano: 11 lipca 2013
kategoria: Autobusem po Trójmieście
Jak to dobrze mieszkać w takim mieście jak Gdynia! Tyle się tu dzieje! Nawet śmietniki mamy fantastyczne! Lipiec to miesiąc dwóch ciekawych przedsięwzięć: Festiwalu Murali Traffic Design i Gdynia Design Days. Na nowe murale czekamy i z pewnością pójedziemy je zobaczyć. Dziś za to postanowiłyśmy wybrać się do centrum miasta, by uczestniczyć w wielkim święcie tych co lubią projektować.  Przygotowania do wycieczki rozpoczęłyśmy z samego rana. Spakowałyśmy wodę, kanapki, herbatniki dla 7 i 6-latki oraz kaszkę dla półrocznej, najmłodszej uczestniczki naszej wyprawy. Wyruszyłyśmy o godzinie 10.00. Trolejbusem numer 23 dojechałyśmy do Śródmieścia, a przystanek Skwer Kościuszki – InfoBox wyznaczył nam początek spaceru. W Gdynia InfoBox tak na dobre jeszcze nie byłyśmy, zdarzyło nam się tylko raz zobaczyć coś „w locie”, dlatego też dziś koniecznie chciałyśmy się przyjrzeć z bliska wszystkim atrakcjom. Największą radość sprawiło nam oglądanie wielkiej makiety Gdyni w głównej sali. Miasto i jego serce czy serca . Dom Rybaka, Centrum Gemini, Dworzec Morski, Sea Towers, Krzyż na Kamiennej Górze czy Teatr Miejski – wystarczy wcisnąć guziczek i wybrany budyne...