Podróż za 2 uśmiechy

...cd. Piechotą z Brzeźna do Sopotu. Bo tak najbardziej lubimy!

Gdańsk

A jak zakończyła się nasza wyprawa? Po pierwsze popędziłyśmy po lemoniadę. Byłyśmy bardzo spragnione. Niestety mobilna lemoniada nam odjechała… a taką miałyśmy na nią ochotę.

Uznałam, że skoro jesteśmy w takich ciekawych okolicznościach przyrody to warto to wykorzystać i udać się piechotą z Brzeźna do Sopotu, wędrując w wielu miejscach przyjemnie zacienioną promenadą wzdłuż morza. Taka wycieczka to wycieczka marzenie i jest ona możliwa tylko wtedy, kiedy zostawimy auto w domu i ruszymy w drogę komunikacją miejską. Zobaczcie jak nam się to fajnie udało. Mam nadzieję, że Was przekonam do takich wojaży.

Po pierwsze musicie przyjąć do wiadomości, że dzieci nie są ani z porcelany ani ze szkła, tylko raczej ze stali albo może z gumy, dodatkowo z możliwością regeneracji organizmu w ciągu kilku minut. Niejednokrotnie się o tym przekonałam i wiem, że nam rodzicom zawsze wydaje się , że dzieci nie są w stanie dokonać wielu rzeczy po czym rzeczywistość okazuje się zupełnie inna. A dzieciaki są zdolne, mądre, wytrwałe, dzielne, bystre i fajne! Wymagajmy więc od nich więcej. Smile

Oto jak dziewczynkom udał się spacer. Najmłodsza smacznie zasnęła w wózku. Kiedy tak kolorowo śniła na świeżym powietrzu dwie starsze zaczęły od orzeźwienia „gdańskim wodopojem” (tak się złożyło, że miałyśmy przy sobie plastikowe kubeczki),

Gdański wodopój

minęły molo w Brzeźnie

Molo w Brzeźnie

i wędrując promenadą: spotkały sobowtóra swojego kuzyna, odpoczywając zerkały na plażowo morskie widoki i plażowiczów,

zjadły kanapki, lody,

przyjrzały się poczynaniom młodych adeptów sztuki windsurfingu.

Najlepszy jednak okazał się przystanek na plaży w Sopocie na gazowanego drinka bez palemki (w wakacje można ! Smile). Nim się obejrzałam dziewczyny rzuciły się w pogoni za falą, no może przy tej pogodzie za falką, a ja spijałam wygazowane resztki i opiekowałam się zbudzoną już, najmłodszą smerfetką.

Spacer z Brzeźna do Sopotu

Wędrówkę zakończyłyśmy przejściem po deptaku falujących, gorących głów, czyli słynnym Monciaku. I niech sobie mówią, że męczący, kiczowaty, tłoczny. Choć Sopot najbardziej lubimy po sezonie to nie wyobrażamy sobie nie odwiedzać go również i latem. Smile

MonciakW Parku Linowym Port Brzeźno spędziłyśmy 2 godziny, na długiej wędrówce do autobusu 181 w Sopocie 3 godziny. Cały dzień spędzony na świeżym powietrzu, bez znudzenia, marudów i fochów, za to z biegami, podskokami i uśmiechem, wśród turystów i mieszkańców Trójmiasta , w otoczeniu pięknej przyrody i architektury, bez zanieczyszczania powietrza spalinami i korkowania miasta, z wiatrem o zapachu szumiącego morza w tle i możliwością wspólnego planowania gdzie, kiedy i po co pójdziemy, tam czy może tam, to coś co jak na razie nie przekona mnie do jazdy samochodem. Takie odkrywania świata jak najbardziej nam pasuje. Wam też polecam! Smile